Off topic: Help! Buitenspel door virus!
Thread poster: Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 14:35
English to Dutch
+ ...
Oct 17, 2013

Beste collega’s,
Ik heb via een klant van een klant het virus win32/reveton.v opgelopen, een Trojaans paard dat mijn pc helemaal buitenspel zet. Kent iemand dit? Heeft iemand een oplossing? Kent iemand eventueel een pc-mannetje in de buurt van Dilbeek (bij Brussel)?
Bij voorbaat dank!


 
Robert Rietvelt
Robert Rietvelt  Identity Verified
Local time: 14:35
Member (2006)
Spanish to Dutch
+ ...
Zie deze link Oct 17, 2013

Hallo Joop,

Ik ken helaas geen "mannetje" in de buurt van Brussel, maar ik kwam het volgende op internet tegen:

http://www.yac.mx/nl/guides/trojan-horse-guides/20130904-how-to-remove-trojan-win32-reveton-v-through-isafe-virus-removal-tool.html

Ik hoop dat het helpt.


 
Anna Polakow
Anna Polakow  Identity Verified
Poland
Local time: 14:35
Dutch to Polish
+ ...
Hulp Oct 17, 2013

http://zondervirus.nl/reveton-trojan/

 
freekfluweel
freekfluweel
Netherlands
Local time: 14:35
Dutch to German
+ ...
Spyhunter downloaden Oct 17, 2013

Download op een schone PC/laptop Spyhunter:

http://www.spyhunterdownload.com/

Zet dit op een USB-stick.

Start geïnfecteerde PC op in "safe mode"

Start Spyhunter op vanaf de USB-stick en laat het zijn werk doen.

Daarna rebooten.

Als je echt van AL het malware en virussen afwilt, gebruik dan AdwCleaner (gratis):

<
... See more
Download op een schone PC/laptop Spyhunter:

http://www.spyhunterdownload.com/

Zet dit op een USB-stick.

Start geïnfecteerde PC op in "safe mode"

Start Spyhunter op vanaf de USB-stick en laat het zijn werk doen.

Daarna rebooten.

Als je echt van AL het malware en virussen afwilt, gebruik dan AdwCleaner (gratis):

http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

LET WEL! Maak eerst een backup want dit progje haalt soms meer weg dan je lief is (geen bestanden ofzo, maar wachtwoorden e.d.)

[Bijgewerkt op 2013-10-17 09:03 GMT]
Collapse


 
nrichy (X)
nrichy (X)
France
Local time: 14:35
French to Dutch
+ ...
Reveton Oct 17, 2013

Voordat je andere programmaatjes gaat downloaden (middel misschien erger dan de kwaal), eerst kijken of je niet een vorig systeemherstel kunt toepassen. Voor zover ik het me herinner (heb het gehad op een Vista-computer) doe je de pc aan en je drukt dan binnen 10 seconden op F1 of F10 en je volgt dan de instructies op. Een schrale troost, het virus blokkeert je computer maar het zit niet aan je gegevens.

[Edited at 2013-10-17 09:18 GMT]


 
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 14:35
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Bedankt voor de adviezen! Oct 21, 2013

Tot nu toe heeft het jammer genoeg allemaal niets opgeleverd. De pc dokter is er nu mee bezig. Duimen maar!

 
egidius
egidius  Identity Verified
Japan
Local time: 21:35
Japanese to Dutch
+ ...
Nooit meer uit de running door een Virus! Dec 24, 2013

Een super elegante en effectieve manier om nooit meer door een virus werk en tijd te verliezen, is het installeren van Oracle VM VirtualBox. Een minuut nadat een virus je systeem verziekt heeft, ben je weer aan het werken in je eigen vertrouwde omgeving. Eenmalig installeren het besturingssysteem en de applicaties en daarna nooit meer, wat er ook gebeurt. Binnen VirtualBox zelf kunnen virtuele PC's gecloned worden, zodat overschakelen naar een "andere PC" een kwestie van seconden is. De virtuele... See more
Een super elegante en effectieve manier om nooit meer door een virus werk en tijd te verliezen, is het installeren van Oracle VM VirtualBox. Een minuut nadat een virus je systeem verziekt heeft, ben je weer aan het werken in je eigen vertrouwde omgeving. Eenmalig installeren het besturingssysteem en de applicaties en daarna nooit meer, wat er ook gebeurt. Binnen VirtualBox zelf kunnen virtuele PC's gecloned worden, zodat overschakelen naar een "andere PC" een kwestie van seconden is. De virtuele PC is een bestand, dat overal bewaard en opnieuw ingezet kan worden, ook op een andere PC! Mocht de harddisk kapot gaan, dan hoeft alleen het besturingssysteem opnieuw geinstalleerd en het virtuele PC-bestand daarop gekopieerd te worden.Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Help! Buitenspel door virus!






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »